Het is een welbekend fenomeen dat webdesigners dikwijls te ver inzoomen op technische aspecten en daardoor de bigger picture uit het oog verliezen. Hier wordt bij ons te allen tijden voor gewaakt; alles draait om het perspectief van de toekomstige websitebezoeker! Als iemand zoekt naar een dienst of product, dan zijn ze op een zoektocht. Jouw website moet het eindstreep-gevoel uitstralen!
In een vrijblijvend kennismakingsgesprek gaan we kijken of jouw noden matchen met wat wij kunnen bieden. We zullen je bijvoorbeeld vragen om eens ruw te schetsen hoe jouw business in elkaar zit en wat er precies nodig is om dit te vertalen naar een frisse, doeltreffende website. Uiteraard zullen we ook de werkwijze en extra optionele diensten overlopen om op basis hiervan een offerte op te stellen.
Na goedkeuring van de offerte is een intakegesprek een hyperbelangrijk moment om noden, doelgroep, feel en design, content en praktische zaken in detail te bespreken. In zo’n gesprek maken wij veel notities en stellen we goeie vragen en luisteren we meer dan dat we praten. Dit is de basis waarop de rest van het proces rust.
Zonder de juiste opbouw, teksten, foto’s en eventueel video’s is een website natuurlijk niks. Een passend ontwerp opstellen is veel makkelijker als je al een groot deel van de inhoud klaar hebt liggen. De inhoud is iets wat je zelf kan aanleveren, maar we kunnen hier ook bij helpen. Zie Pakkende teksten, Professionele fotografie en Videografie.
Als de inhoud grotendeels klaar ligt gaan we een ontwerp opstellen. Wij zijn zelf erg fan van designs die clean, elegant & doeltreffend zijn. Toeters en bellen (zoals bewegende elementen e.d) zijn leuk en kunnen zeker iets toevoegen, maar kunnen ook afleiden van de hoofdboodschap van de website. Hier zullen we dan ook spaarzaam en smaakvol mee omgaan. Het ontwerp wordt in een “mock-up” vorm voorbereid en voorgesteld om goed te keuren door jou, voordat we daadwerkelijk de website gaan bouwen in “levende” vorm.
Nu is het eindelijk tijd om te gaan bouwen! Als het voorbereidende werk van stap 2, 3 en 4 grondig gedaan is, is deze stap eigenlijk zeer straight-forward. We zullen de website op een goed gestructureerde manier opbouwen in een cloud-platform waar jij als klant ook aan kan om aanpassingen te maken aan de website. Het platform dat wij prefereren en zeer tevreden over zijn is Webflow. Webflow heeft meerdere voordelen tegenover bijvoorbeeld Wordpress. Als je hier meer over wilt weten, neem dan contact op, en we zullen je hier alles over vertellen.